marți, 16 octombrie 2007

Statul... la propriu si la figurat...

Muncind la stat ai o multitudine de posibilitati: iti poti construi o foarte importanta retea, te poti dezvolta profesional pe zi ce trece, poti sa parcurgi cu atentie foarte multe emailuri, sa analizezi cu atentie maxima fiecare hartie care iti trece prin mana, in calea ei spre un alt birou, sa construiesti strategii de supravietuire pe post, sa respecti intocmai un program si tot asa... Toate astea sunt prejudecati! Sau nu...
Am avut o astfel de experienta la prima mea slujba, cand am avut imensa oportunitate de a-mi perfectiona abilitatile pentru Heroes III si pentru a scana carti (recunosc, unele s-au dovedit foarte utile ulterior. Cartile!).
Pentru mine, exceptand partea cu reteaua (ce sa-i faci?! nu sunt un "network oriented"), toate cele de mai sus NU sunt prejudecati. Pentru binele tuturor, insa, sper ca experienta mea sa nu fie concludenta.
Sper din toata inima ca toti angajatii de la stat sa nu stea, ci chiar sa ne faca viata mai usoara / buna, ca doar, in principiu, asta e rolul lor: nu sa intretina un sistem de dragul de a-l surescita continuu, ci sa il faca foarte functional, maleabil si orientat spre rezultate cat mai rapide. Urasc argumente de genul "platesc impozite ca sa fiu tratat civilizat de catre angajatii institutiilor" - e adevarat, insa asta ar trebui sa fie ceva elementar, de bun simt, fara a fi legat de plata impozitelor / taxelor sau nu.
As vrea sa fiu un fel de Campanella sa si admit ca prima fraza a paragrafului anterior e adevarata, nu doar realizabila, dar privesc cu ceva (scuze pentru termen) scarba la dovezile de
adevarat devotament pentru cetateni care apar din cand in cand, gen recentul scandal Remes.
Si nu pot decat sa ma amuz de intriga unora la aluzii referitoare la eficienta muncii lor la stat. Dar imi dau seama ca nu sunt nimic altceva decat un ignorant...

Niciun comentariu: