marți, 25 septembrie 2007

Matematica de clasa a doua...

Mi-am adus aminte ieri de o problemutza simpatica de clasa a doua si mi-am chinuit colegii toata ziua! :) Inca nu au gasit raspunsul.
E foarte simplu si amuzant! Nu? :)

9 comentarii:

Mihail Neculai spunea...

L-au gasit :)

Anonim spunea...

Uimeste-ma!
Eu ma uit la chestia asta (a-a) inmutita cu orice...care da 0...deci..

Mihail Neculai spunea...

Inseamna ca nu degeaba ai facut ASE-ul :)))

Anonim spunea...

N-am facut ASE-ul ca n-am avut "noroc"...da'tot pe la ei m-a licentiat ( ce cuvant mare)...
Oricum, eu credeam ca am uitat trecutul, inclusiv matematica...ce ti-e si cu numerele astea!
Odata ce-ti intra in cap, nu ies ushor...

Mihail Neculai spunea...

Pai e foarte bine ca esti licentiata la ei: acum problemele de clasa a doua nu mai sunt asa grele, nu? :)

Anonim spunea...

Ti-ai propus sa mananci bataie cu tot dinadinsul si nu stii de la cine sa o iei?
Norocul tau e ca te afli cam departe si azi am agenda incarcata...

Anonim spunea...

Daca ti-e dor de pro tv buzau te anuntz ca au spart audienta cu o stire bomba : 3 ciumpalaci au chinuit si omorat o pisica in scara unui bloc...Sa vezi ce de "urari" de bine au primit baietzii...pe site-ul aceluiasi post...

Mihail Neculai spunea...

Ca urmare a catorva lamuriri cerute pe messenger, o sa incerc sa explic solutia cat mai simplu, si pentru cei care nu au terminat ASE-ul .
Asadar, “tehnic” / matematic, in principiu, nu e nimic gresit: toate operatiile efectuate sunt „relativ” corecte.
Pentru cei care au „dubii” referitoare la diferitele dezvoltari ale „a2-a2”, este vorba, intr-un caz, de a da „a” drept factor comun [a2-a2=a(a-a)], iar in cel de-al doilea caz este vorba de „diferenta de patrate”, o chestiune de clasa a 4-a sau a 5-a [acolo cred ca apare „a2-b2= (a-b)(a+b)” si, la un calcul simplu, invers, „(a-b)(a+b)=a2+ab-ab-b2= a2-b2”].
Greseala este, intr-adevar, la simplificarea ecuatiei prin (a-a), intrucat a-a=0 si tot in clasele elementare se invata ca „impartirea la zero nu are sens”, din motiv ce, de exemplu, 7x0=9x0 si o simplificare prin 0 ar insemna ca 7=9, in timp ce, de fapt, rezultatul normal al ecuatiei este 0=0.
Oricum, e o jucarie de frecat neuronii putin...

dan baban spunea...

Rezolvati problema asta:

1 _ 1 _ 1 = 6
2 _ 2 _ 2 = 6
3 _ 3 _ 3 = 6
4 _ 4 _ 4 = 6
5 _ 5 _ 5 = 6
6 _ 6 _ 6 = 6
7 _ 7 _ 7 = 6
8 _ 8 _ 8 = 6
9 _ 9 _ 9 = 6

Rezolvati egalitatile punand orice semne de matematica stiute in locul "_" astfel incat rezultatul sa fie egal cu 6.
Succes !