vineri, 20 aprilie 2007

Avem o tara atat de frumoasa! Pacat ca e populata!


Mi-am permis sa citez in titlul acestui blog o exprimare din Academia Catavencu pentru ca, ieri, statusul unui amic pe messenger era destul de elocvent (parafrazez): "spuneti-mi pe unde vreti sa iesiti din tara, ca sa ne impartim si sa nu ne inghesuim in vama!" E un hip-hop-er care are un refren memorabil, in aceeasi idee: "Fa-ma sa-nteleg, daca poti,/Cum de am ajuns un neam de idioti./Fa-ma sa-nteleg, daca ai putea,/Cum de am ajuns doar un strain in tara mea." (Bitza, "Strain in tara mea", "Sinuciderea unui inger", Rebel Music 2005)
Nu stau sa imi argumentez prea mult pozitia sau sa comentez excesiv rusinea de ieri, ci doar as vrea sa exprim cum ma face sa ma simt toata mascarada petrecuta deunazi in Parlament. E prea rusinos sa nu iau pozitie, cumva... Am fost aseara in Piata Universitatii! M-am vazut acolo cu oameni pe care nu ii mai vazusem de mult si am zambit, in coltul gurii, ca (iata!) oamenii de care m-am inconjurat chiar impartasesc, pasnici dar intrigati, aceleasi simpatii...
Sunt pro-Basescu, pentru ca e unul din putinii oameni publici/politici care actioneaza mai mult decat vorbeste. Nu sunt de acord, de multe ori, cu unele declaratii ale lui - ceea ce e dreptul meu! - dar il apreciez ca, intr-o forma sau alta, se zbate sa faca lucruri, sa actioneze, pe fondul unei apatii generalizate si a unei ipocrizii politice dusa la extrem de intreg spectrul politic actual.
Astazi spun ca nu ma mai simt reprezentat de cei pe care i-am votat in Parlament! Consider Parlamentul Romaniei nereprezentativ pentru mine (si nu numai, conform discutiilor avute cu alti oameni) si, in consecinta, ilegitim! Ma simt dintr-o data stingher in tara mea, un strain in propria-mi tara. Imi cer scuze tuturor ca nu am plecat sa culeg capsuni sau sa exersez vreo alta profesie, mai mult sau mai putin onoranta, pe alte meleaguri! Nu am facut-o si nici nu planuiesc sa o fac! Daca tot am avut ghinionul de a ma naste aici, ar trebui sa am si demnitatea de a-mi asuma statutul de roman si de a pune si eu umarul, cat pot, in "patratica" mea, la un mai bine in aceasta "eterna si fascinanta Romanie"...
Deseori politica m-a scarbit, insa am fost de fiecare data la vot si mi-am exprimat opinia! Desigur ca opinia mea cantareste putin in marea masa de romani, dar, daca tac, parerea mea conteaza si mai putin, adica deloc! Si, atata timp cat voi avea ceva de spus, voi vota!
Astazi mi-e rusine ca sunt co-national cu Voiculescu, Geoana, Tariceanu & co., mi-e rusine ca sunt roman! Dar nu voi pleca!
Foto: Andreea Blas

Niciun comentariu: