marți, 14 august 2007

La cafea in Romana


Sunt la BCR Caffee in Romana, asteptand sa deschida la o agentie...
Doar ce am fost sa-mi schimb pasaportul si am fost placut impresionat de operativitatea cu care s-a intamplat totul! Iacata ca vorbesc si de bine autoritatile! (sper sa nu imi para rau! :) ) De fapt, initial, am fost incantat de faptul ca lucrurile s-au simplificat si, desi am numai viza de resedinta in capitala (celebrul "flotant"), am putut sa imi fac, pe baza ei, pasaportul in Bucuresti fara a mai fi nevoie sa ma mai duc in localitatea de "bastina" si sa pierd, astfel, 2 zile (una sa depun actele, alta sa imi ridic "docomentul"). Ba mai mult, am nevoie de pasaport mai repede, astfel ca va fi gata in 2 ore... Bine-nteles, contra cost: 100 RON, tarif de "urgenta". Mi se pare normal sa platesc in plus pentru a avea un document mai repede, desi 30 de euro mi se pare destul de mult (practic, inca o data pretul platit pentru eliberarea pasaportului in mod normal) - dar probabil ca logica acestui tarif este tocmai sa fie putin prohibitiv (ma gandesc ca, daca aceasta taxa ar fi de 10 RON, de pilda, toata lumea ar vrea sa isi faca pasaportul in 2 ore si ar fi ceva "deranj" intre functionari).
Carcotas cum sunt, insa, nu pot sa nu fac doua observatii:
1. daca se poate elibera pasaportul si in 2 ore, pentru ce e nevoie de 7 zile, in mod ordinar?! Diferenta de la 2 ore la 7 zile mi se pare destul de mare. Asadar, daca strang putin din... "ceva", functionarii se pot "misca mai cu talent" (e adevarat, contra cost), dar, daca nu exista aceasta supra-taxa, ritmul functionaresc ramane... "romanesc".
2. ce se intampla cu informarea cetateanului?! :) Pe site-ul Directiei Generale de Pasapoarte gasim niste informatii care, iata!, nu prea "se pupa" cu realitatea. Astfel, la "Termenele de eliberare a pasapoartelor" scrie clar: " Termenul pentru eliberarea paşapoartelor simple este de 20 zile lucrătoare. Termenul de soluţionare a cererilor de eliberare a paşapoartelor cu plata tarifului suplimentar de 100 LEI este de 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii." Pai, asa cum am mai spus, in regim normal dureaza 7 zile, iar "la urgenta" 2 ore! Tocmai vin de acolo si va jur ca asa e! :) Macar la cuantumul supra-taxei nu e nici o eroare... :)
Sa te tot informezi de pe net in zilele-astea despre documentele necesare unei operatiuni!
Macar cafeaua e buna :)

Niciun comentariu: