miercuri, 13 iunie 2007

Libertatea de a alege


Cand eram mic, gaseam la chioscul de "vizavi de camin" un singur fel de inghetata, intr-un ambalaj subtire de hartie, cam de dimensiunea si forma unui pachet de unt de acum. Ma duceam nerabdator, dupa amiaza, si ceream o inghetata. Mi se dadea si o savuram linistit. Langa, era o gogosarie. Acolo gaseai doar un fel de gogosi. Cereai si ti se dadea. Trebuia sa specifici doar numarul de gogosi dorite. La paine (de fapt, „piine”), la fel: ceream 1-2 paini si mi se dadeau. Si tot asa... Nu tu „cu ce sa fie inghetata/gogoasa?”, nici „ce fel de paine?”, nimic! Ce frumos era!
Acum am de ales. Mai multe marci de produse de acelasi fel, mai multe variante de produse, cu mai mult sau mai putin procentaj de nu stiu ce substanta esentiala... De multe ori ma trezesc bombardat de indecizie in fata raftului... Vad produsele care imi plac, dar si cele care nu imi plac, produse pe care le stiu, dar nu le-am cumparat si consumat / folosit niciodata, produse care arata frumos, de care nu am auzit in viata mea... si tot asa! Ce bine e! Frumos... dar al dracului de greu, uneori! Ce de timp pierdut sa ma decid ce vreau, cand mi-ar fi fost atat de simplu sa iau paine, inghetata si gogoasa si, in 5 minute, sa fiu dela la iesire...
Colac peste pupaza, tangential (sau nu), lucrez si intr-un domeniu destul de legat de aceasta problema, un domeniu in care tocmai diferentierea intre produse ar trebui conturata si orientarea consumatorilor (adica si a mea!) spre un anumit produs sau spre o marca sa fie mai mare. Asta ar insemna ca mie ar trebui sa imi fie mai usor la shopping?! Sa nu ma mai simt... ca in poza? :)

Foto: Andreea Blas

Niciun comentariu: